Credit: www.thoughtcatalog.com |
Μια
νέα μελέτη δείχνει ότι η ιδιωτικότητα στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης είναι επισφαλείς.
Και αυτό, γιατί ελέγχεται και από άλλους ανθρώπους γύρω σας.
Η ατομική επιλογή έχει από καιρό θεωρηθεί ως βασική αρχή της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο. Εάν δεν θέλετε να βρίσκεστε στο Facebook, μπορείτε να το εγκαταλείψετε ή να μην εγγραφείτε καθόλου. Στη συνέχεια, η συμπεριφορά σας θα είναι η δική σας δουλειά, σωστά;
Η ατομική επιλογή έχει από καιρό θεωρηθεί ως βασική αρχή της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο. Εάν δεν θέλετε να βρίσκεστε στο Facebook, μπορείτε να το εγκαταλείψετε ή να μην εγγραφείτε καθόλου. Στη συνέχεια, η συμπεριφορά σας θα είναι η δική σας δουλειά, σωστά;
Μία
νέα μελέτη παρουσιάζει ισχυρά στοιχεία ότι η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι
όχι.
Η
ομάδα επιστημόνων, από το Πανεπιστήμιο του Βερμόντ και το Πανεπιστήμιο της
Αδελαΐδας, συγκέντρωσε πάνω από τριάντα εκατομμύρια αναρτήσεις στο Twitter από
13.905 χρήστες. Με αυτά τα δεδομένα, έδειξαν ότι οι
πληροφορίες μέσω των μηνυμάτων Twitter από 8 ή 9 επαφές ενός ατόμου καθιστούν
δυνατή την πρόβλεψη των επόμενων tweets αυτού του ατόμου με ακρίβεια, σαν να
έβλεπαν απευθείας τις αναρτήσεις στο Twitter του ίδιου του ατόμου.
Η
νέα μελέτη δείχνει επίσης ότι εάν ένα άτομο εγκαταλείψει μια πλατφόρμα
κοινωνικών μέσων - ή ποτέ δεν ενταχθεί σε αυτή - οι online αναρτήσεις και μηνύματα
των φίλων του εξακολουθούν να παρέχουν περίπου το 95% της "δυνητικής
ακρίβειας πρόγνωσης", δραστηριότητες που γίνονται ακόμη και χωρίς τα
στοιχεία του συγκεκριμένου προσώπου.
Από
την άλλη, όταν εγγράφεστε στο Facebook ή σε μια άλλη πλατφόρμα κοινωνικών μέσων
"νομίζετε ότι παραδίδετε τις πληροφορίες σας, αλλά παραδίδετε και τις
πληροφορίες των φίλων σας!" λέει ο μαθηματικός του
Πανεπιστημίου του Βερμόντ James Bagrow, ο οποίος ήταν επικεφαλής της έρευνας.
Η
έρευνα εγείρει βαθιά ερωτήματα σχετικά με τη θεμελιώδη φύση της ιδιωτικής ζωής
- και πώς, σε μια κοινωνία με μεγάλη δικτύωση, οι επιλογές και η ταυτότητα του
ατόμου ενσωματώνονται σε αυτό το δίκτυο. Η νέα μελέτη
δείχνει ότι, τουλάχιστον θεωρητικά, μια εταιρεία, κυβέρνηση ή κάποιος τρίτος,
μπορεί να περιγράψει με ακρίβεια ένα πρόσωπο - να εντοπίσει την πολιτική του προτίμηση,
τα αγαπημένα του προϊόντα, τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις – απλά παρακολουθώντας
την δραστηριότητα των φίλων του, ακόμη και αν το άτομο αυτό δεν έχει βρεθεί
ποτέ σε κοινωνικά μέσα ή έχει διαγράψει τον λογαριασμό
του.
"Δεν
υπάρχει χώρος για να κρυφτείτε σε ένα κοινωνικό δίκτυο", λέει ο Lewis
Mitchell, ένας συν-συγγραφέας στη νέα μελέτη που ήταν μεταδιδακτορικός
ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Βερμόντ και είναι σήμερα ανώτερος καθηγητής
εφαρμοσμένων μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας της Αυστραλίας.
Ο
τρόπος με τον οποίο οι πληροφορίες μεταδίδονται στις πλατφόρμες κοινωνικών
μέσων, όπως το Facebook και το Twitter, έχουν τεράστια επιρροή σε θέματα όπως τα
κινήματα διαμαρτυρίας, τις εθνικές εκλογές και την άνοδο και πτώση των
εμπορικών αξιών. Στην πραγματικότητα, οι χρήστες σε αυτές
τις πλατφόρμες αποκαλύπτουν τεράστιες ποσότητες πληροφοριών για τον εαυτό τους
- και τους φίλους τους.
Οι επιστήμονες
είχαν ήδη ενδείξεις αλλά δεν γνώριζαν εάν υπάρχει ένα θεμελιώδες όριο για το
πόση προβλεψιμότητα υπάρχει μέσα σε αυτό το παλιρροιακό κύμα δεδομένων. Στη νέα μελέτη, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν την ανάλυσή τους για τις
αναρτήσεις στο Twitter, για να δείξουν ότι υπάρχει πράγματι ένα μαθηματικό
ανώτατο όριο για το πόσο προβλέψιμες πληροφορίες μπορεί να διαθέτει ένα
κοινωνικό δίκτυο. Ταυτόχρονα όμως έδειξαν
ότι δεν έχει μεγάλη διαφορά εάν το πρόσωπο του οποίου η πρόβλεψη της
συμπεριφοράς μελετάται, είναι ενεργοποιημένο, απενεργοποιημένο ή ακόμα και
εκτός δικτύου, όταν οι φίλοι του είναι ενεργοί στο δίκτυο αυτό.
"Μόνοι
σας, δεν ελέγχετε το ιδιωτικό σας
απόρρητο στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης", λέει ο καθηγητής Jim
Bagrow, "Οι φίλοι σας, έχουν επίσης λόγο".
Η
μελέτη δημοσιεύθηκε στις 21 Ιανουαρίου στο περιοδικό Nature Human Behavior.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: https://www.flickr.com/photos/stockcatalog
[Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου